اولین برگزار کننده ی مجموعه مسابقات بازی های ویدیویی ایران
برای تمامی پلتفرم ها
همراه با جوایز ارزنده

IRGrand
لوگو مجموعه IRGT وبسایت IRGRAND برگزار کننده ی معتبر و رسمی بازی های آنلاین و مسابقات گیم در ایران با جوایز نقدی
۰
سبد خرید

با اسپاسنرینگ بزرگترین خودروسازی خصوصی کشور

درآمد از گیم و مسابقات بازی های pc ps4 mobile در ایران بهترین مسابقات گیم irgrand irgt پولدارترین گیمیر ها cod call of duty warzone mobile online iran pubg fortnite clash clash royale clash royal کال آف دیوتی موبایل آنلاین پابجی کلش اف کلنز کلش رویال فورتنایت فیفا ۲۱ فیفا ۲۲ fifa 2020 fifa 2021 fifa 2022 ea championship game reward

Minecraft Build your own world with your own blocks "دنیای خودتان را با بلوک‌های خودتان بسازید"

Build your own world with your own blocks 

"دنیای خودتان را با بلوک‌های خودتان بسازید"

 

 

معرفی

 

ماینکرافت یک فرانچایز است که بر اساس بازی ویدیویی با همین نام توسعه یافته است. این فرانچایز بیشتر توسط استودیوی Mojang Studios توسعه داده شده و شامل پنج بازی ویدیویی، کتاب‌های مختلف، کالاها، رویدادها و یک فیلم سینمایی آینده می‌شود. شرکت مایکروسافت در سال 2014 به همراه فرانچایز ماینکرافت و نسخه‌های آن، استودیوی Mojang Studios را به دست آورد.



Minecraft

 

ماینکرافت یک بازی 3D با سبک سندباکس و ساخت و ساز است که توسط Mojang توسعه داده و منتشر شده است و بر روی چندین پلتفرم انتشار یافته است. این بازی در ابتدا توسط طراح بازی مستقل، مارکوس پرسون در سال 2009 ایجاد شده بود و سپس در سال 2011 توسعه آن به جنس برگنستن سپرده شد. در این بازی هیچ هدف خاصی برای دستیابی وجود ندارد و این به بازیکنان امکان زیادی در انتخاب روش بازی می‌دهد. بازی در دید گاوچرانی است و حالت‌های اصلی بازی شامل حالت بقای متعادل است که در آن بازیکنان باید منابع را برای ساختن جهان و حفظ سلامتی جمع آوری کنند (اختیاری با محدودیت "هاردکور" که پس از مرگ بازیکن جهان را حذف می‌کند) و حالت خلاق که در آن بازیکنان منابع نامحدود، گرسنگی ندارند و قابلیت پرواز دارند. جهان بازی از واکسل‌ها - مکعب‌ها که به طور عمومی "بلوک‌ها" نامیده می‌شوند و مواد مختلفی مانند خاک، سنگ، کان‌ها، تنهای درخت، آب و لاوا را نشان می‌دهند، تشکیل شده است و در شبکه سه بعدی قرار داده شده‌اند. گیم‌پلی این بازی بر اساس جمع آوری و قرار دادن این اشیاء به دلخواه بازیکنان در جهان انجام می‌شود و بازیکنان قابلیت حرکت آزاد در جهان را دارند.


بازی های اسپین آف

 

فرانچایز ماینکرافت چندین بازی فرعی دارد که با بازی اصلی ارتباط دارند، اما مکانیک یا ویژگی‌های بازی متفاوتی دارند. برخی از این بازی‌های فرعی عبارتند از:

 

Minecraft: Education Edition

یک نسخه از بازی ماینکرافت طراحی شده برای استفاده در کلاس درس است. این نسخه شامل ابزارهایی برای معلمان جهت ایجاد محتوای آموزشی و درس‌هایی برای دانش‌آموزان جهت یادگیری از طریق بازی است.

 

Minecraft: Story Mode

 

یک بازی ماجرایی اپیزودیک با سبک نقطه‌وکلیک است که شخصیت جدیدی به نام Jesse و دوستانش را در سفری برای نجات جهان ماینکرافت دنبال می‌کند.این بازی‌های فرعی تجربیات و مکانیک‌های بازی متفاوتی را نسبت به بازی اصلی ارائه می‌دهند، اما همچنان ویژگی‌های اصلی را که باعث محبوبیت ماینکرافت شده‌اند، حفظ می‌کنند. یک بازی فرعی اپیزودیک است که توسط Telltale Games در همکاری با Mojang توسعه داده شده است و در دسامبر 2014 معرفی شد. این بازی شامل پنج قسمت بخش اصلی و سه قسمت دانلودی اضافی است و یک بازی مستقل با داستان و تصمیمات بازیکن محور است. این بازی در تاریخ 13 اکتبر 2015 از طریق برنامه دانلود در پلتفرم‌های ویندوز، OS X، iOS، PlayStation 3، PlayStation 4، Xbox 360 و Xbox One منتشر شد. یک دیسک فیزیکی نیز برای همان چهار کنسول مذکور در تاریخ 27 اکتبر عرضه شد. نسخه Wii U و Nintendo Switch نیز در سال‌های 2017 موجود شدند. از اواسط سال 2018 تا 5 دسامبر 2022، این بازی فقط در Netflix در دسترس بود و تنها پنج قسمت اول آن در دسترس بودند. تریلر اولین بازی در Minecon در تاریخ 4 ژوئیه 2015 نمایش داده شد که برخی از ویژگی‌های بازی را نشان می‌داد. در Minecraft: Story Mode، بازیکنان کنترل Jesse را بر عهده دارند (با صدای Patton Oswalt و Catherine Taber)، که با دوستانش در سفری برای پیدا کردن گروه سنگیاران – چهار ماجراجوی که اژدهای Ender را کشته‌اند – به منظور نجات جهانشان هستند. Brian Posehn، Ashley Johnson، Scott Porter، Martha Plimpton، Dave Fennoy، Corey Feldman، Billy West و Paul Reubens بقیه بازیگران را نیز ایفا می‌کنند.

 

فصل دوم از Minecraft: Story Mode از ژوئیه تا دسامبر 2017 منتشر شد. این فصل داستان را از فصل اول ادامه داد و تصمیمات بازیکن در فصل دو تأثیرگذار بر المان‌های داستانی بود. Patton Oswalt، Catherine Taber، Ashley Johnson و Scott Porter برای فصل جدید نیز تأیید شدند. بازی از ویژگی جدید Crowd Play که توسط Telltale در Batman: The Telltale Series معرفی شده بود، پشتیبانی می‌کرد و به تا 2،000 نفر امکان رأی دادن در تصمیمات بازیکن با استفاده از توییچ یا سایر سرویس‌های استریمینگ را می‌داد.فصل دوم همچنین همراه با قسمت اول بازی به صورت فیزیکی منتشر شد. این بازی هم‌چنین همراه با Minecraft: Story Mode اصلی در تاریخ 25 ژوئن 2019، به صورت همزمان بسته شد.

 

Minecraft Earth

 

یک بازی واقعیت افزوده موبایل است که به بازیکنان اجازه می‌دهد ساختمان‌هایی را بسازند و آن‌ها را با استفاده از دوربین تلفن همراه خود در دنیای واقعی ببینند. بازیکنان همچنین می‌توانند با دیگران همکاری کرده و چالش‌ها را پیش بگیرند و جهان را کاوش کنند.Minecraft Earth یک بازی شناور واقعیت افزوده است که توسط Mojang Studios توسعه داده شده و توسط Xbox Game Studios منتشر شده است. این بازی یک نسخه فرعی از بازی ویدیویی Minecraft است و در ماه مه 2019 معرفی شد و در پلتفرم‌های آندروید، iOS و iPadOS در دسترس بود. این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد با جهان در ارتباط بوده و ساختمان‌ها و اشیاء سبک Minecraft را ایجاد کنند که توسط بازیکنان دیگر قابل تغییر و تعديل هستند. این بازی ویژگی‌هایی از بازی اصلی، از جمله ایجاد منابع، ویژگی‌های مکانیکی و گرافیکی را در یک محیط واقعیت افزوده پیاده کرده است. بازی در ماه ژوئیه 2019 به صورت بتا عرضه شد[14] و در ماه اکتبر 2019 به صورت دسترسی زودهنگام رایگان منتشر شد. بازی در تاریخ 30 ژوئن 2021 بسته شد و بازیکنانی که در برنامه خرید داخل بازی انجام داده‌اند، یک نسخه رایگان از Bedrock Edition دریافت کردند.

 

Minecraft Dungeons

 

یک بازی اکشن-ماجراجویی با سبک دانجن کرالر است که در جهان ماینکرافت اتفاق می‌افتد. بازیکنان با هیولاها مبارزه، دانجن‌ها را کاوش و غنیمت جمع می‌کنند تا در مبارزه با Arch-Illager پیروز شوند.Minecraft Dungeons یک بازی ویدیویی dungeon crawler است که توسط Mojang Studios و Double Eleven توسعه داده شده و توسط Xbox Game Studios منتشر شده است. این بازی یک نسخه فرعی از Minecraft است و در تاریخ 26 مه 2020 برای کنسول‌های Nintendo Switch، PlayStation 4، Windows و Xbox One منتشر شد. بازی دریافت بازخورد‌های مختلطی را دریافت کرد؛ بسیاری بازی را سرگرم‌کننده و جذاب دانستند و از گرافیک و موسیقی آن تعریف کردند. با این حال، گیم‌پلی ساده و استفاده از تولید تصادفی با بازخورد‌های مختلطی همراه بود؛ داستان کوتاه و عدم عمق بازی نیز مورد انتقاد قرار گرفت. این بازی یک hack-and-slash-style[17][18] dungeon crawler است که از دیدگاه ایزومتریک ترسیم شده است. بازیکنان در این بازی از سطوح تولید شده به طور تصادفی و سطوح دستی ساخته شده راسته می‌شوند و با موجودات جدیدی از موجودات موجود در Minecraft روبرو می‌شوند و همچنین با تله‌ها، پازل‌ها، رئیس‌ها و یافتن گنجینه سر و کار دارند.

 

Minecraft Dungeons Arcade

 

در اوائل سال 2021، Mojang یک نسخه ارکیده بازی Minecraft Dungeons را معرفی کرد که با کارت‌های قابل جمع‌آوری ارتباط دارد.
 

Minecraft Legends

 

Minecraft Legends یک بازی اکشن-استراتژیک است که توسط Mojang Studios و Blackbird Interactive توسعه داده شده است و در تاریخ 12 ژوئن 2022 معرفی شده و در تاریخ 18 آوریل 2023 منتشر شده است.


فیلم

 

Minecraft: The Story of Mojang

 

در دسامبر 2012، یک مستند درباره توسعه Mojang و Minecraft منتشر شد. با عنوان Minecraft: The Story of Mojang، این فیلم توسط شرکت 2 Player Productions تولید شده است.


فیلم بدون عنوان

 

در سال 2012، تولیدکنندگان هالیوودی پیشنهادهایی برای تولید برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با ماینکرافت به Mojang دادند؛ با این حال، Mojang اعلام کرد که تنها در پروژه‌هایی از این دست شرکت خواهند کرد که "ایده مناسبی" برای آن‌ها وجود داشته باشد. 

دو سال بعد، در فوریه 2014، تلاش برای جمع‌آوری سرمایه برای تولید یک فیلم طرفداری از طریق Kickstarter پس از اینکه Markus 'Notch' Persson اجازه استفاده از لایسنس را به سازندگان فیلم نداد، متوقف شد؛ دلیل داده شده این بود که Kickstarter قبل از برقراری هرگونه توافق با Mojang راه‌اندازی شده بود. در همان ماه، Persson اعلام کرد که Mojang در مورد یک فیلم رسمی Minecraft با شرکت Warner Bros. Pictures در مذاکره است، که توسط Roy Lee و Jill Messick تولید خواهد شد  و در ماه اکتبر همان سال "در اوایل فرایند توسعه" قرار داشت.  فیلم ابتدا توسط شان لوی کارگردانی و توسط کیران مولرنی و میشل مولرنی نوشته می‌شد، اما آنها همگی در دسامبر از فیلم خارج شدند.

در ژوئیه 2015، وارنر برادرز Rob McElhenney را به عنوان کارگردان فیلم استخدام کرد. به گفته McElhenney، او به فیلم به دلیل طبیعت بازی جهان باز جذب شده بود، یک ایده که وارنر برادرز در ابتدا با آن موافقت کرده بود و برای آن یک بودجه اولیه ۱۵۰ میلیون دلاری در نظر گرفته بود.  در سال ۲۰۱۶، تولیدات اولیه برای فیلم آغاز شد، از جمله تعیین تاریخ انتشار در ۲۴ مه ۲۰۱۹ در ماه ژوئن، جیسون فوکس در ماه اکتبر برای نوشتن فیلمنامه انتخاب شد  و در ماه نوامبر استیو کارل قرارداد بازی در فیلم را به دست آورد.  فیلم ماینکرافت McElhenney "به آرامی در حال مرگ شدن بود" و به دلیل تداخل برنامه، او در ماه اوت ۲۰۱۸ از فیلم خارج شد،  و فوکس با Aaron و Adam Nee جایگزین شد، که منجر به تأخیر در تاریخ انتشار شد. 

در ژانویه ۲۰۱۹، پیتر سولتت به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم معرفی شد، که داستانی کاملاً متفاوت از نسخه McElhenney داشت.  در ژوئن ۲۰۱۹، الیسون شرویدر به عنوان نویسنده فیلمنامه و همنویس فیلم با سولتت استخدام شد. فیلم برای اکران در سالن‌های سینما در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود.  با این حال، به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹، وارنر برادرز فیلم را در ماه اکتبر ۲۰۲۰ از برنامه‌های اکران خود حذف کرد.  سولتت به جای آن فیلم Metal Lords را که در آوریل ۲۰۲۲ انحصاراً در Netflix منتشر شد، کارگردانی کرد. در همان ماه، اعلام شد که تولید فیلم ماینکرافت بدون حضور سولتت و شرویدر ادامه خواهد داشت و حالا جرد هس به عنوان کارگردان و جیسون موموآ در صحبت‌های اولیه برای بازی در آن قرار دارد. همچنین تأیید شد که فیلم به صورت لایو اکشن باشد.  برخی منابع همچنین اظهار کرده‌اند که کریس بومن و هابل پالمر فیلمنامه را بازنویسی خواهند کرد. در اوایل آوریل ۲۰۲۳، گزارش شده است که فیلم در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.


کتاب ها

 

رمان های اصلی

 

این بازی الهام بخش چندین رمان رسمی با مجوز در دنیای ماینکرافت بوده است:

  • «جزیره ماینکرافت: یک رمان رسمی ماینکرافت» اثر مکس بروکس (18 ژوئیه 2017)، انتشارات Del Rey Books، 

  • «تصادف در ماینکرافت: یک رمان رسمی ماینکرافت» اثر تریسی بپتیست (10 ژوئیه 2018)، انتشارات Del Rey Books، 

  • «دفترچه‌های گمشده ماینکرافت: یک رمان رسمی ماینکرافت» اثر مور لافرتی (9 ژوئیه 2019)، انتشارات Del Rey Books، 

  • «پایان ماینکرافت: یک رمان رسمی ماینکرافت» اثر کاترین والنت (3 دسامبر 2019)، انتشارات Del Rey Books، .

  • «کوه ماینکرافت: یک رمان رسمی ماینکرافت» اثر مکس بروکس (2 مارس 2021)، انتشارات Del Rey Books، 

  • «ماجراهای سنگ خنجر در ماینکرافت: شکست در کد» اثر نیک الیوپولوس (5 اوت 2021)، انتشارات Random House Books for Young Readers، 

  • «ماجراهای سنگ خنجر در ماینکرافت: حکومت غول‌ها» اثر نیک الیوپولوس (17 مارس 2022)، انتشارات Random House Books for Young Readers، 

  • «ماجراهای سنگ خنجر در ماینکرافت: حیوانات جدیدی در شهر» اثر نیک الیوپولوس (28 ژوئن 2022)، انتشارات Random House Books for Young Readers، 


کتابهای دیگر

 

علاوه بر رمان‌های رسمی ماینکرافت، چندین کتاب دیگر نیز درباره‌ی ماینکرافت و موضوعات مرتبط با آن منتشر شده است. کتاب "ماینکرافت: داستان غیرممکن مارکوس "ناچ" پرسون و بازی که همه چیز را تغییر داد" نوشته‌ی دانیل گولدبرگ و لینوس لارسون (و ترجمه‌ی جنیفر هاوکینز) درباره‌ی داستان ماینکرافت و خالق آن، مارکوس "ناچ" پرسون است. این کتاب در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۳ منتشر شد.

"Trayaurus and the Enchanted Crystal" یک رمان گرافیکی در دنیای ماینکرافت است که توسط یوتیوبر دن تی‌دی‌ام در اکتبر ۲۰۱۶ منتشر شد و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های گرافیک در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به جایگاه اول رسید و به مدت یازده هفته متوالی در آنجا ماند.

Gameknight999 سری شش تریلوژی درباره‌ی یک شخصیت اصلی است که به دنیای دیجیتال ماینکرافت منتقل شده و ماجراهای ترسناکی را با شخصیت منفی هیروبراین تجربه می‌کند. اولین سه قسمت این سری در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در فوریه ۲۰۱۵ قرار گرفت.


بازی‌های میزی

 

سه بازی میزی به عنوان بازی‌های رسمی مرتبط با ماینکرافت تولید شده است. دو بازی اول هر دو بازی کارتی هستند، به نام Minecraft Card Game? که در سال ۲۰۱۵ توسط Mattel تولید شد و Uno Minecraft که در سال ۲۰۱۶ توسط Mattel تولید شد.

 

 

در پایان سال ۲۰۱۹، نسخه بازی میزی Minecraft: Builders & Biomes از بازی ماینکرافت معرفی شد. این بازی برای بازار خانوادگی طراحی شده بود، به ۲-۴ بازیکن پاسخ می‌دهد و توسط Ravensburger منتشر شد. در این بازی، بازیکنان Overworld را کاوش می‌کنند، ساختمان‌ها را بنا می‌کنند و منابع را استخراج می‌کنند تا بیشترین امتیاز را کسب کنند. در پایان سال ۲۰۲۰، یک بسته الحاقی برای بازی میزی منتشر شد که به نام Minecraft: Farmer's Market Expansion بود و یک بایوم مزرعه جدید را معرفی کرد که به بازیکنان اجازه می‌دهد سبزیجاتی تولید کنند.


لگو ماینکرافت

 

 

اولین مجموعه لگو مبتنی بر ماینکرافت در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۲ منتشر شد. این مجموعه با نام "Micro World"، بر اساس نمای کوچکی از یک جنگل در بازی طراحی شده است و شامل نسخه‌های لگویی از شخصیت پیش‌فرض بازی و یک Creeper است. در دسامبر ۲۰۱۱، Mojang مفهوم کالاهای ماینکرافت را به برنامه Lego Cuusoo ارائه داد و بلافاصله ۱۰٬۰۰۰ رای کاربر را دریافت کرد، که باعث شد Lego مفهوم را بررسی کند. Lego Cuusoo در ژانویه ۲۰۱۲ مفهوم را تایید کرد و شروع به توسعه مجموعه‌های مبتنی بر ماینکرافت کرد. دو مجموعه دیگر بر اساس مناطق Nether و روستاهای بازی در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر شدند. یک مجموعه Micro World چهارم به نام End در ژوئن ۲۰۱۴ منتشر شد. شش مجموعه دیگر به مقیاس بزرگتر لگو با شخصیت‌های کوچک، در نوامبر ۲۰۱۴ در دسترس قرار گرفتندو هر ساله مجموعه‌های جدیدتری منتشر شده‌اند.


سایر کالاهای ماینکرافت

Mojang اغلب با Jinx، یک فروشگاه آنلاین کالای بازی، برای فروش کالاهای ماینکرافت همکاری می‌کند، مانند لباس، تبر فومی و اسباب بازی موجودات بازی.تا ماه مه ۲۰۱۲، بیش از ۱ میلیون دلار از فروش کالاهای ماینکرافت به دست آمده بود. تی‌شرت و جوراب‌ها از محصولات محبوب‌تر بودند. در مارس ۲۰۱۳، Mojang قراردادی با گروه Egmont، یک ناشر کتاب کودک، برای ایجاد کتاب‌های راهنمایی، سالانه، کتاب‌های پوستر و مجلات ماینکرافت امضا کرد. به عنوان بخشی از DLC Steve برای Super Smash Bros. Ultimate، Masahiro Sakurai گفت که احتمالاً در آینده Amiibo برای Steve توسط Nintendo ساخته خواهد شد. صفحه‌ای برای Amiibo در وب‌سایت Nintendo UK وجود دارد.


رویدادها

 

Minecon

 

Minecon (با نوشتار "MineCon" یا "MINECON") یک کنونسیوم رسمی به اختصاص ماینکرافت است. اولین کنونسیوم در نوامبر ۲۰۱۱ در هتل و کازینو Mandalay Bay در لاس وگاس برگزار شد. همهٔ ۴٬۵۰۰ بلیت برای MineCon ۲۰۱۱ تا ۳۱ اکتبر فروخته شدند.این رویداد شامل رونمایی رسمی از ماینکرافت؛ سخنرانی‌های کلیدی، از جمله یک سخنرانی توسط Persson؛ مسابقات ساخت و لباس؛ کلاس‌های آموزشی با موضوع ماینکرافت؛ نمایشگاه‌هایی از شرکت‌های بازی و ماینکرافت مرتبط؛ کالاهای یادبودی؛ و زمان‌های امضا و عکس با کارمندان Mojang و مشارکت‌کنندگان معروف از جامعه Minecraft بود. پس از MineCon، یک مهمانی پس از نیمه شب به نام Into The Nether با deadmau5 برگزار شد.کدهای رایگان به هر شرکت‌کننده در MineCon داده شد که نسخه‌های آلفای بازی Scrolls از Mojang را باز کرد، و همچنین بازی غیر-Mojang اضافی Cobalt که توسط Oxeye Game Studios توسعه داده شده بود. رویدادهای مشابهی در MineCon ۲۰۱۲ رخ داد که در نوامبر در دیزنی لند پاریس برگزار شد.بلیت‌ها برای رویداد ۲۰۱۲ در کمتر از دو ساعت فروخته شدند. MineCon ۲۰۱۳ در نوامبر در اورلاندو برگزار شد. MineCon ۲۰۱۵ در ژوئیه در لندن برگزار شد. MineCon ۲۰۱۶ در سپتامبر در آناهایم برگزار شد. MineCon ۲۰۱۷ به عنوان یک پخش زنده برگزار شد و به جای برگزاری در نمایشگاه، به عنوان "MINECON Earth" پخش زنده شد.

MineCon Earth ۲۰۱۸ با همان قالب رویداد ۲۰۱۷ برگزار شد، اما در سال ۲۰۱۹ به "MINECON Live" تغییر نام داد تا از اشتباه با بازی واقعیت افزوده‌ی ماینکرافت Mojang جلوگیری شود.

 

minecraft festival


در MineCon Live 2019، Mojang یک کنونسیوم جدید به نام جشنواره ماینکرافت معرفی کرد. اعلام شد که این رویداد یک رویداد حضوری خواهد بود که در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ در اورلاندو، فلوریدا برگزار خواهد شد. به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹، این رویداد به طور نامعلومی به تعویق افتاده است.

 

Minecraft Live

 

در ۳ سپتامبر ۲۰۲۰، Mojang اعلام کرد که یک رویداد پخش زنده جدید برای جایگزینی رویداد ماینکرافت معلق شده برگزار خواهد شد. این رویداد در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۲۰ برگزار شد و ویژگی‌های به‌روزرسانی "غارها و صخره‌ها" ماینکرافت را نشان داد. دومین Minecraft Live در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد و ویژگی‌های به‌روزرسانی بخش ۲ غارها و صخره‌ها را به همراه معرفی و نشان دادن ویژگی‌های به‌روزرسانی Wild نشان داد. سومین Minecraft Live در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار شد و ویژگی‌های به‌روزرسانی Wild و به‌روزرسانی بعدی هنوز نامگذاری نشده را اعلام کرد.


دستاوردهای قابل توجه

فرانچایز ماینکرافت محتوای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. در پایان سال ۲۰۲۱، ویدیوهای ماینکرافت بیش از ۱ تریلیون بازدید در یوتیوب داشتند.  با بیش از ۲۳۸٬۰۰۰٬۰۰۰ نسخه فروخته شده، بازی ویدیویی ماینکرافت پرفروش‌ترین بازی ویدیویی تمام دوران است که بازی‌های Tetris و Grand Theft Auto V را پشت سر گذاشته است.


منابع

 

  •  Gallegos, Anthony (23 November 2011). "Minecraft Review — PC Review at IGN". IGN. Archived from the original on 6 November 2015. Retrieved 18 December 2011.

  •  Purchese, Robert (23 November 2011). "Minecraft 1.0 launch patch notes". Eurogamer. Eurogamer Network. Archived from the original on 3 February 2013. Retrieved 2 January 2013.

  •  Ashdown, Jeremy (11 November 2010). "This is Minecraft". IGN. Archived from the original on 27 January 2013. Retrieved 2 January 2013.

  •  Copeland, Wesley (18 December 2014). "Telltale and Mojang Announce Minecraft: Story Mode". IGN. Ziff Davis. Archived from the original on 5 July 2015. Retrieved 18 March 2020.

  •  Yin-Poole, Wesley (18 December 2014). "Minecraft: Story Mode is an episodic series from Telltale". Eurogamer. Gamer Network. Archived from the original on 15 September 2015. Retrieved 18 March 2020.

  •  Jump up to:a b c Good, Owen S. (16 September 2015). "Telltale's Minecraft game launches Oct. 13, will have a physical release". Polygon. Vox Media. Archived from the original on 16 September 2015. Retrieved 16 September 2015.

  •  Webster, Andrew (26 August 2015). "Giving Minecraft a story". The Verge. Archived from the original on 27 August 2015. Retrieved 27 August 2015.

  •  "Minecraft: Story Mode – The Complete Adventure". www.nintendo.com. Archived from the original on 22 March 2017. Retrieved 20 March 2017.

  •  Martin, Liam (15 January 2017). "Nintendo Switch games list in FULL: All launch games and 2017 releases REVEALED". Daily Express. Retrieved 20 March 2017.

  •  Jump up to:a b "Minecraft: Story Mode is being pulled from stores on June 25th". 2 June 2019.

  •  "'Minecraft: Story Mode' to leave Netflix globally in December 2022". The Economic Times. 9 November 2022.

  •  Albert, Brian (4 July 2015). "First Minecraft: Story Mode Details Revealed at Minecon". IGN. Ziff Davis. Archived from the original on 4 July 2015. Retrieved 4 July 2015.

  •  Sarkar, Samit (7 June 2017). "Minecraft: Story Mode returns for a second season in July". Polygon. Vox Media. Retrieved 7 June 2017.

  •  Warren, Tom (17 May 2019). "Minecraft Earth goes a step beyond Pokémon Go to cover the world in blocks". The Verge.

  •  "Minecraft Earth officially shuts down, just two years after WWDC keynote". iMore. 1 July 2021. Retrieved 1 July 2021.

  •  Bhushan, Rahul (6 January 2021). "Minecraft Earth to discontinue services on June 30th, free copy of Bedrock Edition to be given to players who made purchases". www.sportskeeda.com. Retrieved 5 July 2021.

  •  Avard, Alex (22 May 2020). "Minecraft Dungeons review: "A more approachable entry point for the hack and slash genre"". GamesRadar+. Retrieved 25 May 2020.

  •  Maxwell, Ben (22 May 2020). "Minecraft Dungeons review – my first Diablo". PCGamesN. Retrieved 25 May 2020.

  •  Gilbert, Ben (26 May 2020). "A new 'Minecraft' game is out today, and it shakes up the iconic series with a bold new hack-and-slash style of gameplay you can play with a friend". Business Insider. Retrieved 29 May 2020.

  •  "'Minecraft Dungeons' is a blocky, smash-and-slash adventure". Engadget. Retrieved 11 June 2019.

  •  Campbell, Colin (10 June 2019). "Minecraft Dungeons is simple, Diablo-inspired fun for the family". Polygon. Retrieved 11 June 2019.

  •  Yin-Poole, Wesley (6 March 2021). "Minecraft Dungeons is getting an arcade cabinet". Eurogamer. Retrieved 5 December 2021.

  •  Gabe, Gurwin (7 March 2021). "Minecraft Dungeons Is Getting Turned Into Arcade Cabinet". GameSpot. Retrieved 5 December 2021.

  •  Anderca, Cristina (25 January 2023). "Minecraft Legends official release date". minecraft.net. Archived from the original on 5 February 2023. Retrieved 5 February 2023.

  •  Minecraft Legends – Announce Trailer, retrieved 12 June 2022

  •  Hawkins, Matt (21 December 2012). "Minecraft: The Story of Mojang: The Kotaku Review". Kotaku. Gawker Media. Archived from the original on 30 December 2012. Retrieved 3 January 2013.

  •  Jump up to:a b Nunneley, Stephany (24 March 2012). "Minecraft hits $80M in sales with over 5M paid downloads". VG247. Archived from the original on 26 March 2012. Retrieved 11 November 2012.

  •  Macy, Seth G (7 February 2014). "MINECRAFT MOVIE 'THE BIRTH OF MAN' NIXED BY NOTCH". IGN. Retrieved 17 September 2017.

  •  Makuch, Eddie (10 February 2014). "Minecraft-inspired movie shut down". GameSpot. Retrieved 17 September 2017.

  •  Nutt, Christian (27 February 2014). "Minecraft movie in the works with Warner Bros". Gamasutra. Archived from the original on 28 February 2014. Retrieved 28 February 2014.

  •  Busch, Anita (27 February 2014). "Video Game Sensation 'Minecraft' Coming To The Big Screen As Warner Bros Acquires Rights; 'Lego's' Roy Lee And Jill Messick Producing". Deadline Hollywood. Archived from the original on 28 February 2014. Retrieved 27 February 2014.

  •  Makuch, Eddie (8 October 2014). "Minecraft Movie Is "Large-Budget," Might Not Arrive Until 2018". GameSpot. Archived from the original on 10 October 2014. Retrieved 8 October 2014.

  •  Dredge, Stuart (9 October 2014). "Minecraft movie will be 'large-budget' but unlikely to arrive before 2017". The Guardian. Archived from the original on 8 October 2014. Retrieved 8 October 2014.

  •  Kroll, Justin (16 October 2014). "Warner Bros. Taps Shawn Levy for 'Minecraft' Movie". Variety. Archived from the original on 17 October 2014. Retrieved 16 October 2014.

  •  Kroll, Justin (9 December 2014). "Shawn Levy Leaves Warner Bros.' 'Minecraft' Film". Variety. Retrieved 10 December 2014.

  •  Fleming, Mike Jr. (21 July 2015). "Minecraft Movie Gets 'It's Always Sunny In Philadelphia's Rob McElhenney". Deadline Hollywood. Archived from the original on 22 July 2015.

  •  Galuppo, Mia (27 June 2016). "Warner Bros.' 'Minecraft' Movie Gets Release Date". The Hollywood Reporter. Archived from the original on 28 June 2016.

  •  Kroll, Justin (13 October 2016). "'Wonder Woman' Scribe Jason Fuchs to Write Latest Draft of 'Minecraft' (EXCLUSIVE)". Variety. Archived from the original on 17 October 2016.

  •  Kroll, Justin (15 November 2016). "Steve Carell in Talks to Join 'Minecraft' Movie at Warner Bros. (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved 16 November 2016.

  •  Gera, Emily (24 February 2020). "Always Sunny's Rob McElhenney explains what went wrong for his $150 Million Minecraft movie". VG247. Retrieved 24 February 2020.

  •  Gonzalez, Umberto; Maglio, Tony (3 August 2018). "'Minecraft' Movie Delayed: Rob McElhenney Out as Director, Nee Brothers Tapped to Write (Exclusive)". TheWrap. Retrieved 4 August 2018.

  •  Kroll, Justin (11 January 2019). "Peter Sollett to Direct Warner Bros.' 'Minecraft' Movie (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved 13 January 2019.

  •  Borys Kit (24 June 2019). "'Frozen 2' Co-Writer Allison Schroeder Tackling 'Minecraft' Movie (EXCLUSIVE)". The Hollywood Reporter. Retrieved 28 July 2019.

  •  D'Anastasio, Cecilia (16 April 2019). "On March 4, 2022, Warner Bros. and Mojang will be releasing a Minecraft movie". Kotaku. Retrieved 16 April 2019.

  •  "'The Batman' Delays Release to 2022 as Warner Bros. Shuffles Calendar". The Hollywood Reporter. 5 October 2020. Retrieved 2 April 2021.

  •  Couch, Aaron (18 April 2022). "Jason Momoa to Star in 'Minecraft' Movie for Warner Bros". The Hollywood Reporter. Retrieved 18 April 2022.

  •  Grobar, Matt (18 April 2022). "Jason Momoa In Early Talks To Star In 'Minecraft'; Jared Hess Directing Video Game Adaptation For Warner Bros". Deadline Hollywood. Retrieved 24 April 2022.

  •  Forristal, Lauren (19 April 2022). "HBO Max backs 'Minecraft' movie with 'Aquaman' star Jason Momoa". TechCrunch. Retrieved 7 June 2022.

  •  D'Aless, Anthony; ro (5 April 2023). "'Aquaman 2' Shifts Release Date Five Days Earlier, Warner Bros Dates 'The Wise Guys', 'Minecraft'". Deadline. Retrieved 6 April 2023.

  •  Alter, Alexandra (26 July 2017). "'Minecraft: The Island' Blurs the Line Between Fiction and Gaming". New York Times. Retrieved 15 November 2019.

  •  Jump up to:a b c Raugust, Karen. "Licensing Hotline: March 2019". Publishers Weekly. Retrieved 15 November 2019.

  •  "The Mountain". Minecraft.net. 2 March 2021. Retrieved 7 May 2021.

  •  Jump up to:a b c "Minecraft Stonesword Saga — Nick Eliopulos". FictionDB. Retrieved 10 July 2022.

  •  Listings on The New York Times Best Seller list per week: Week 1, Week 2, Week 3, Week 4, Week 5, Week 6, Week 7, Week 8, Week 9, Week 10, Week 11, Week 12, when it fell to the second spot.

  •  "USA TODAY BEST-SELLING BOOKS – DanTDM: Trayaurus and the Enchanted Crystal". USA Today. Retrieved 9 May 2017.

  •  Cody, Stewart (21 June 2021). "Best card games for kids". WFLA-TV. Retrieved 5 December 2021.

  •  Paget, Mat (3 November 2021). "16 Best Minecraft Gifts 2021: Games, Lego, And More Gift Ideas For Fans". GameSpot. Retrieved 5 December 2021.

  •  Abbott, Benjamin (1 October 2019). "Minecraft becomes a board game this fall with Minecraft: Builders & Biomes". GamesRadar. Retrieved 5 December 2021.

  •  Hoffer, Christian (28 September 2019). "Minecraft Is Getting a Board Game". ComicBook. Retrieved 5 December 2021.

  •  Troilo, Fox (27 November 2020). "Tabletop Game Review – Minecraft: Farmer's Market Expansion". LRM Online. Retrieved 5 December 2021.

  •  Moon, Mariella (6 June 2012). "Lego releases the Minecraft set you've been waiting for". Yahoo! News. Yahoo!. Archived from the original on 5 March 2016.

  •  MacManus, Christopher (16 February 2012). "Lego Minecraft available for preorder". CNET. CBS Interactive. Archived from the original on 17 February 2012. Retrieved 17 February 2012.

  •  Jump up to:a b Totilo, Stephen (24 January 2012). "There Will Be Official Minecraft Lego Sets". Kotaku. Gawker Media. Archived from the original on 6 June 2012.

  •  LEGO (2 September 2014). "LEGO Minecraft". Facebook.com. Facebook. Archived from the original on 6 November 2015. Retrieved 5 October 2014.

  •  Cheshire, Tom (6 June 2012). "Changing the game: how Notch made Minecraft a cult hit". Wired UK. Archived from the original on 24 November 2012. Retrieved 18 October 2012.

  •  "Minecraft books for children to be published in UK this September". Polygon. 26 March 2013. Archived from the original on 29 March 2013. Retrieved 26 March 2013.

  •  Chapple, Craig (25 March 2013). "Minecraft children's books launching in September". Develop. Archived from the original on 28 March 2013. Retrieved 28 March 2013.

  •  Warr, Philippa (27 March 2013). "Gaming Minecraft children's books announced". Wired.com. Archived from the original on 29 March 2013. Retrieved 28 March 2013.

  •  "Smash Bros. Director Teases Steve Amiibo, Would Be "Easier Compared To Other Fighters"". TheGamer. 5 October 2020. Retrieved 6 January 2021.

  •  "Steve amiibo". Nintendo UK. Retrieved 28 March 2022.

  •  Good, Owen (31 October 2012). "Well Whaddaya Know: MineCon Is Sold Out". Kotaku. Gawker Media. Archived from the original on 3 February 2013. Retrieved 11 January 2013.

  •  "GameSpy: Tickets for Minecraft Convention, MineCon, Now On Sale — Page 1". GameSpy. Glu Mobile. 11 August 2011. Archived from the original on 3 February 2013. Retrieved 18 December 2011.

  •  "Into the Nether party with deadmau5". IGN. 22 November 2011. Archived from the original on 6 November 2012. Retrieved 25 September 2012.

  •  McElroy, Griffin (8 September 2011). "MineCon attendees get alpha codes for Cobalt, Scrolls". Joystiq. AOL. Archived from the original on 16 June 2013. Retrieved 23 November 2012.

  •  Ward, Mark (26 November 2012). "Minecraft fans gather for Minecon in Paris". BBC News. BBC. Archived from the original on 11 January 2013. Retrieved 23 December 2012.

  •  Corriera, Alexa Ray (14 September 2012). "Minecon 2012 tickets sell out in two hours, Mojang looking into releasing more". Polygon. Vox Media. Archived from the original on 28 March 2013. Retrieved 23 December 2012.

  •  Winters, Lydia (7 April 2013). "MINECON will be in the US this year. Sorry dear Brits. I'm not coming to scout locations!". Twitter. Archived from the original on 26 October 2013. Retrieved 20 June 2013.

  •  "Where in the World is MINECON 2013?". YouTube. 27 June 2013. Archived from the original on 13 August 2013. Retrieved 27 June 2013.

  •  "MINECON 2015". Mojang AB. 21 August 2014. Archived from the original on 5 September 2014. Retrieved 6 September 2014.

  •  Bui, Vu (18 April 2016). "MINECON 2016 tickets announcement!". Mojang AB. Archived from the original on 7 August 2016. Retrieved 13 August 2016.

  •  Good, Owen (8 August 2017). "Minecon goes online as 'Minecon Earth'". Polygon. Retrieved 29 August 2017.

  •  "Minecraft Festival is postponed due to coronavirus fears". Engadget. Retrieved 16 June 2020.

  •  "Minecraft Festival 2021 | MINECRAFT Event". Geek Events. Retrieved 16 June 2020.

  •  Jump up to:a b "Announcing Minecraft Live". Minecraft.net. 3 September 2020. Retrieved 26 November 2020.

  •  Mojang Studios [@Mojang_Ined] (3 January 2022). "There is no Minecraft Festival happening this year" (Tweet) – via Twitter.

  •  Wales, Matt (3 September 2020). "Minecraft Live digital event dated for October". Eurogamer. Retrieved 29 January 2021.

  •  Doolan, Liam (26 September 2020). "Mojang To Reveal Next Big Minecraft Game Update At Its October Live Show". Nintendo Life. Retrieved 29 January 2021.

  •  Brown, Andy (17 October 2021). "'Minecraft' announces a revamp to the outdoors with The Wild Update". NME. Retrieved 5 December 2021.

  •  Gray, Kate (14 October 2022). "Minecraft Live 2022: Where To Watch, What To Expect, And Everything You Need To Know". Nintendo Life. Retrieved 30 November 2022.

  •  Crosbie, Dylan (17 October 2022). "Minecraft Live 2022 Recap: All New Features". WhatIfGaming. Retrieved 8 December 2022.

  •  Parrish, Ash (15 December 2021). "Minecraft crosses 1 trillion views on YouTube". The Verge. Retrieved 31 March 2022.

  •  "Minecraft Franchise Fact Sheet" (PDF). April 2021.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش