اولین برگزار کننده ی مجموعه مسابقات بازی های ویدیویی ایران
برای تمامی پلتفرم ها
همراه با جوایز ارزنده

IRGrand
لوگو مجموعه IRGT وبسایت IRGRAND برگزار کننده ی معتبر و رسمی بازی های آنلاین و مسابقات گیم در ایران با جوایز نقدی
۰
سبد خرید

با اسپاسنرینگ بزرگترین خودروسازی خصوصی کشور

درآمد از گیم و مسابقات بازی های pc ps4 mobile در ایران بهترین مسابقات گیم irgrand irgt پولدارترین گیمیر ها cod call of duty warzone mobile online iran pubg fortnite clash clash royale clash royal کال آف دیوتی موبایل آنلاین پابجی کلش اف کلنز کلش رویال فورتنایت فیفا ۲۱ فیفا ۲۲ fifa 2020 fifa 2021 fifa 2022 ea championship game reward

clash royale

بازی کلش رویال از محبوب ترین بازی های اندرویدی به شمار میاد که توسط استودیوی بازی سازی سوپرسل (Supercell) خالق بازی شگفت انگیز و جذاب کلش آف کلنز منتشر شد. امروزه بازی کلش رویال از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و کمتر کسی پیدا می شود که به این بازی علاقه نداشته باشد. اما با این وجود هنوز کاربرانی هستند که با این بازی آشنایی ندارند! از این رو، امروز میخوام درباره بازی آنلاین کلش رویال توضیحاتی رو به شما عزیزان ارائه بدم تا با این بازی آشنا بشین و از اون لذت ببرید. پس در ادامه با ما همراه باشید.


آشنایی با بازی کلش رویال

کلش رویال بازی جدید و فوق العاده زیبای استراتژیک از supercell خالق بازی های محبوب Clash Of Clans و Boom Beach است که ابتدا برای IOS در چند کشور جهان و پس از آن برای پلتفرم ANDROID در گوگل پلی منتشر شد.

مثل تمام بازی های کم حجم ژانر MOBA، در این بازی نیز هدف، ارسال نیروها به سمت سپاه دشمن برای تخریب برج ها و سرنگون کردن پادشاه آن هاست!

همزمان با این کار باید از قبیله پادشاهی خودتان با اتکا به جادو، بناهای دفاعی و سربازانی که در اختیار دارید محافظت کنید!

در بازی فوق العاده زیبای کلش رویال طیف گسترده ای از کارت ها در اختیار شماست که باید به کمک آن ها یک Battle Deck برای ارسال به میدان مبارزه تشکیل دهید، حتی می توانید در بازی برای خودتان یک کلن بسازید و در آن کارت و دک کلش رویال را به دیگر اعضا واگذار کنید!

 

بسیاری از کاراکترهای Clash Royale همان چهره های آشنای بازی کلش آف کلنز هستند، هر چند که کاراکترهای جدیدی مثل پرنسس ها، شوالیه ها و اژدهایان کوچک را هم در میانشان خواهید دید!

در میدان نبرد یک قلعه و دو برج دارید، شاید وقتی که این ها را برای شما در آموزش کلش رویال شرح می دهم، پیچیده به نظر برسد اما به نظر من همه چیز در داخل این بازی در کمال سادگی طراحی شده است، تا یک لذت منحصر به فرد را به کاربر ها بدهد. در کل نحوه بازی کلش رویال ساده است اما شما در طی بازی کردن شاهد یک رقابت پیچیده خواهید بود که تا حد زیادی نیاز دارید تا به یک استاد حرفه ای کلش رویال تبدیل شوید.

با پیشرفت در بازی کلش رویال و افزایش سطح، بازیکن ها با مجموعه ای از کارت های رایگان رو به رو می شوند که در چندین کلاس مختلف پخش می شوند. کارایی این کارت ها متفاوت است به طور مثال شما از برخی کارت ها برای کشتن غول ها استفاده می کنید اما اگر از سایر آن ها برای این هدف استفاده کنید، هیچ کمکی به شما نخواهند کرد. در کل شما باید یک بازیکن با قدرت تحلیل بالا باشید که بتوانید مناسب ترین کارت را در مکان مورد نظر استفاده کنید.


عرشه (Deck) در بازی Clash Royale

شما برای خود یک عرشه یا همان deck دارید. شما باید بتوانید یک ترکیب درست از کارت هایتان را درست کنید تا در جنگ ها موفق شوید. فکر نکنید که با کپی کردن دک ها می توانید در بازی ها موفق شوید زیرا هر بازیکن استراتژی مخصوص به خودش را دارد. همچنین این دک ها در سطح های مختلف نیاز به اصلاح دارند زیرا شما نمی توانید دشمنانتان را با یک دک ثابت شکست دهید. پس هرگز و هرگز از دک دیگران در بازی کلش رویال استفاده نکنید و سعی کنید از خلاقیت، داخل دک خودتان استفاده کنید.

در داخل بازی کلش رویال شما کارت های زیادی را خواهید دید، بازیکن ها برای ساخت هر دک می توانند هشت کارت را از میان کارت های آزاد شده انتخاب کنند. انتخاب این کارت ها در ابتدای بازی بسیار مهم می باشد. واقعا بسیار جذاب است که شما یک دک برای استراتژی مخصوص خودتان بچینید و به طور خاص بازی کنید اما خب ممکن است شما در ابتدا تجربه کافی برای چیدن دک نداشته باشید، نگران نباشید شما این تجربه را در طی چند نبرد به دست خواهید آورد.

اما خب این را بگویم که در ابتدا همه ی کارت ها در اختیار شما قرار نمی گیرند و بیشتر آن ها قفل هستند اما شما با انجام نبرد های مختلف و به دست آوردن جعبه های جایزه می توانید این کارت ها را آزاد کنید. شما به سرعت روند بازی کلش رویال را خواهید آموخت.

 


عناصر RTS و MOBA در بازی Clash Royale

عناصر RTS و MOBA نیز بسیار ساده شده اند. عنصر RTS بیشتر شبیه مکانیک موجود در بازی starcraft می باشد. به طوریکه بازیکن های سطح بالا باید صد ها دستور برای ارتش خود صادر کنند، اما این عنصر در کلش رویال بسیار ساده شده است به طوریکه ارتش ها به صورت کامپیوتری می دانند که چه کنند و به کدام سمت بروند، البته ساده شدن این دو سیستم به این معنی نیست که تاثیر تصمیم های شما بر بازی کم شده است، بلکه تصمیم های شما از قبل خیلی مهم تر شده اند و شما باید با دقت تصمیم بگیرید.

شما فقط کافی است برای گذاشتن کارت ها در بازی، آن ها را از داخل دک انتخاب کنید و سپس به روی زمین بیاورید، تنها چیز مهم برای آوردن این کارت ها روی زمین بازی، موقعیت یابی می باشد، چون جایی که این واحد ها را احضار می کنید مشخص می کند که آن ها باید به کدام سمت بروند. آموزش کلش رویال کمی از کلش آف کلنز متفاوت است زیرا کلش آف کلنز بسیار گسترده تر می باشد.

شما برای استفاده از کارت ها نیاز نیست که جواهر یا طلا بدهید، از جواهر و طلا فقط برای ارتقای کارت هایتان می توانید استفاده کنید و برای استفاده از آن ها شما باید منتظر بمانید تا اکسیرتان شارژ شود. شارژ شدن اکسیر نیز تابع زمان می باشد و چیز دیگری در آن تاثیر ندارد. در کل، صحنه بازی کلش رویال مانند بازی سنگ کاغذ قیچی می باشد، به طوریکه یک کارت می تواند نیروی مقابل را به راحتی از بین ببرد.


نمونه کارت ها در بازی کلش رویال

به عنوان مثال، شاهزاده اولین کارت حماسی است که بیشتر بازیکن های جدید با آن روبرو می شوند. استفاده از این کارت برای هر بازیکن نیازمند پنج اکسیر می باشد. شما وقتی این فرد را در مقابل خود برای اولین بار ببینید فکر خواهید کرد خیلی خارق العاده است و می تواند شما را به سادگی از بین ببرد. واقعا هم با آن شدتی که این شوالیه شروع به حمله می کند، بازیکن برای اولین بار دچار وحشت خواهد شد!

با گذشت زمان یاد خواهید گرفت که از کارت های ساده ای نیز برای از بین بردن کارت های قدرتمند می شود استفاده کرد. برای مثال با استفاده از کارت Tombstone که کارت حماسی هم نیست و از شما فقط سه اکسیر می خواهد، می توانید شاهزاده را در کسری از ثانیه از بین ببرید و خواهید دید که این کار چقدر آسان انجام می گیرد. پس کاری که باید کنید این  می باشد که هوشمندانه از کارت های خودتان استفاده کنید.

مثالی که در بالا گفتم فقط یک نمونه ساده بود، شما به مرور زمان، راه این بازی را یاد خواهید گرفت، خواهید دید که کارت های بسیار قوی با کارت های مخصوصی متوقف خواهند شد. چیزی که در آموزش کلش رویال واضح می باشد این است که شما باید عمق استراتژی را درک کنید.


 

آموزش نبرد در کلش رویال

یک بازی معمولی در ابتدا شامل انتخاب هشت کارت می شود که امیدوارم در نوعی استراتژی منسجم با جواب هایی در مورد انواع مختلف تهدیداتی که ممکن است با آن روبرو شوید، به خوبی آن ها را ترکیب و استفاده کنید. از آن جا که شما با یک رقیبی می جنگید که از نظر داشتن منابع و کارت ها در سطح شما می باشد، بهتر است که علاوه بر داشتن استراتژی های مختلف برای مقاومت در برابر حمله های حریف، استراتژی هایی نیز برای حمله کردن به آن ها و از بین بردن یک یا دو برج آن ها و حتی برج پادشاهی آن ها داشته باشید.

البته نبرد ها دارای آزادی نیستند که شما بتوانید در هر زمانی که خواستید برج های دشمن را از بین ببرید. در نبرد های کلش رویال شما با محدودیت زمان مواجه هستید. به طوریکه شما باید تعداد بیشتری از برج های دشمن را در سه دقیقه از بین ببرید تا به پیروزی برسید.


زمان در بازی کلش رویال

دو دقیقه اول یک بازی کلش رویال طبیعی است و شما به آرامی از اکسیر شما شارژ می شود و از این اکسیر برای استفاده از کارت ها در روی زمین نبرد استفاده می کنید. اگر در این دو دقیقه موفق شدید که برج پادشاهی دشمن را نابود کنید پیروز خواهید شد و اگر برج شما از بین رفت، شما در آن نبرد بازنده خواهید بود.

در غیر این صورت، این بازی  یک دقیقه دیگر افزایش می یابد و در آن زمان، شارژ شدن اکسیر مورد نیاز شما دو برابر می شود. در این قسمت هیجان بازی بسیار بیشتر خواهد شد، چون شما و طرف مقابلتان سریع تر از کارت های موجود در دک استفاده می کنید. اگر هیچ یک از برج های پادشاهی نابود نشد، در پایان این سه دقیقه هر کس که توانست برج های بیشتری را نابود کند پیروز می شود. اما اگر این برج ها مساوی بود، بازی شما به صورت مرگ ناگهانی ادامه پیدا خواهد کرد.

سه دقیقه اضافی به نام مرگ ناگهانی به شما داده می شود، هر کسی که بتواند یک برج دشمن را نابود کند، پیروز خواهد شد. در مرگ ناگهانی اگر موفق به نابود کردن هیچ برجی نشدید، بازی به نفع بازیکنی که صدمه بیشتری به حریف خود وارد کند تمام می شود. شما در بازی باید سعی کنید که همه ی برج های دشمن را از بین ببرید، زیرا برای هر برج تخریب شده تاج جمع آوری می کنید، این ها نکات مهمی می باشند که باید در آموزش کلش رویال یاد بگیرید.


معرفی صندوق های کلش رویال

بازی آنلاین کلش رویال دارای 14 صندوق است که با انجام کارهایی از قبیل برنده شدن، جمع کردن تاج، خرید جم یا … به شما تعلق می‌گیرد. هر یک از صندوق‌ ها جوایز مختلفی دارند.

  1. صندوق رایگان (free chest)
  2. صندوق تاج (crown chest)
  3. صندوق نقره‌ای (silver chest)
  4. صندوق طلایی (golden chest)
  5. صندوق جنگ (war chest)
  6. صندوق بزرگ (giant chest)
  7. صندوق جادویی (magical chest)
  8. صندوق سوپر جادویی (super magical chest)
  9. صندوق حماسی (epic chest)
  10. صندوق افسانه‌ای (legendary chest)
  11. صندوق صاعقه (lightning chest)
  12. صندوق اقبال (fortune chest)
  13. صندوق پادشاه (king chest)
  14. صندوق پادشاه افسانه ای (legendary king’s chest)

 


محتویات جعبه های Clash Royale

اگر شما پنج تاج در روز جمع کنید، می توانید جعبه را باز کنید و مقداری کارت و طلا  به دست آورید.

شما جعبه های مختلف را در بازی کلش رویال خواهید دید که بسته به نوع آن ها می توانید کارت های مختلف را به دست بیاورید. رایج ترین کارت ها داخل جعبه های نقره ای می باشد، شما چهار مورد از این جعبه ها را می توانید ذخیره کنید. شما در میان جعبه های خود یک جعبه طلایی خواهید دید که با زمان به دست می آید. این جعبه به نبرد های شما وابسته نمی باشد.


باز کردن سریع جعبه ها در کلش رویال

البته شما می توانید برای پرش از هر یک از این تایمر ها نیز هزینه پرداخت کنید و زود تر جعبه ها را باز کنید. مقدار الماسی که شما باید برای از بین بردن زمان باز شدن جعبه ها بدهید ممکن است زیاد باشد، باید حواستان باشد که در زمان مورد نیاز از الماس هایتان برای باز کردن این جعبه ها استفاده کنید.

شما می توانید از الماس های داخل بازی برای خرید از داخل فروشگاه کلش رویال نیز استفاده کنید. شما با خرید جعبه ها از فروشگاه خیلی سریع می توانید آن ها را باز کنید و نیاز به صبر کردن نداشته باشید.


هم سطح سازی دک در بازی کلش رویال

سیستم هم سطح سازی کمی پیچیده است، شما به عنوان بازیکن ممکن است برایتان سخت باشد که کارت های حماسی را که نادر می باشند، ارتقا دهید. در ابتدای بازی Clash Royale یعنی سطح های پایین تر بازی، شما نیاز به کارت های زیادی برای ارتقا نخواهید داشت، اما با افزایش سطح کارت های شما، نیازمند تعداد بیشتری از کارت ها خواهید بود. البته این را بگویم که شما از جعبه های سطح های بالاتر تعداد بیشتری کارت می گیرید.


عضو شدن در یک قبیله در بازی Clash Royale

یکی دیگر از چیز هایی که در بازی کلش رویال وجود دارد، اما به طور کامل اختیاری می باشد، پیوستن به یک قبیله است. این گزینه کلش رویال درست مانند کلش آف کلنز می باشد. این عنصر شگفت انگیز اجتماعی برای بسیاری از بازیکن ها جذاب است. در این قبیله ها پنجاه بازیکن می توانند برای اهدای کارت به یکدیگر عضو شوند. شما می توانید از سایر بازیکن های کلش رویال در داخل این قبیله ها درخواست کارت کنید.

البته این گونه نیست که شما فقط در خواست کارت کنید، به این دلیل که جعبه ها به شما از هر نوع کارتی می دهند، ممکن است که نخواهید سطح همه ی این کارت ها را بالا ببرید، برای همین می توانید به کسانی که درخواست این کارت ها را در قبیله ی شما می کنند، کمک کنید و از کارت هایی که مورد نیازتان نیست، هدیه بدهید.

با بالا رفتن سطح قبیله شما می توانید صندوق هایی را که از طریق نبرد های همه ی بازیکن ها در قبیله کلش رویال به دست می آید را باز کنید، این موضوع باعث می شود که شما پول بیشتری به دست آورید، زیرا زمانی که شما به کسی کارت هدیه می کنید، خود بازی به شما طلا می دهد.

به همین دلایل می توانم بگویم که رفتن داخل یک قبیله بسیار خوب است! چون باعث می شود هم بتوانید کارت هایتان را راحت تر پر کنید و هم این که پول بیشتری را برای افزایش طلا به دست بیاورید.


سیستم رتبه بندی در بازی کلش رویال

اگر شما کلش آف کلنز را بازی کرده باشید، کل این مجموعه بلافاصله برای شما آشنا خواهد بود. در کلش آف کلنز این سیستم به صورت عالی عمل می کند، بنابراین جای تعجبی ندارد که کمپانی سوپرسل همین سیستم را به کلش رویال انتقال بدهد.

رتبه کلی شما در بازی مقابل حریفان بر اساس تعداد غنائم یا همان کاپ های شما می باشد. برنده شدن در نبرد های کلش رویال باعث می شود که شما تعدادی از این غنائم را به دست بیاورید، چیزی که بدیهی است این است که شما در صورت باخت در بازی تعدادی از این کاپ ها را از دست خواهید داد.

وقتی که شما بتوانید در چند جنگ پیروز شوید به سطح های بالاتری خواهید رفت که در آن سطح ها نه تنها زمینه ی بازی متفاوت می شود بلکه شما کارت های جدید تری را خواهید دید، البته این را نیز باید بگویم که اگر در آن سطح ها موفقیت آمیز عمل نکنید، سیستم رتبه بندی کلش رویال، شما را به سطح قبلی باز خواهد گرداند.

به هر حال سیستم رتبه بندی کلش رویال در بین بازی های موبایل فوق العاده می باشد، زمانی که شما به کارت های بیشتر و متنوع تری برسید بازی برای شما پیچیده تر خواهد شد. همین پیچیده شدن باعث می شود که شما استراتژی های بیشتری را یاد بگیرید و لذت بیشتری از بازی ببرید.


سیستم رایگان کلش رویال

شما از زمانی که وارد بازی شوید، در اطراف صفحه تایمر های زیادی را خواهید دید که ممکن است برای شما کمی آزار دهنده باشند، تایمر هایی برای نمایش دادن زمان باز شدن جعبه ها در داخل صفحه اصلی و حتی در داخل بازی، تایمر زمان نبرد را خواهید دید. در کل ممکن است این ها مکانیک آزار دهنده ای برای کاربر ها باشند.

اما یک چیز جالبی که در مورد بازی کلش رویال وجود دارد، رایگان بودن آن می باشد. شما می توانید هر چند ساعت از شبانه روز که خواستید این بازی را به صورت رایگان بدون هیچ مانعی انجام دهید. البته اگر خواستید بیش از حد بازی کنید، بهتر است که از لنز های به خصوصی برای بازی کردن استفاده کنید تا چشمانتان ضعیف نشود!


افزایش سطح

در اوایل بازی کارت ها برای بازیکن ها مهم نمی باشند، چون همگی در یک سطح هستند و فقط به دنبال پیروزی در نبرد ها می باشند، خود من در ابتدا به جعبه ها اهمیت نمی دادم و فقط به دنبال رسیدن به مرحله بعدی بودم! اما بعد از مدتی خواهید فهمید که به دست آوردن غنیمت ها با کارت های ضعیف سخت می باشد، پس تا جایی که می توانید کارت ها را در ابتدا برای خود جمع کنید.

وقتی شما در مقابل حریف های قوی در عرصه های بالا قرار بگیرید، سطح کارت های شما بسیار مهم می شود، زیرا از یک جایی به بعد استراتژی های قوی کمک زیادی نمی تواند به شما بکند. من نمی گویم که استراتژی نداشته باشید، اتفاقا در نبرد ها فاکتور بسیار مهمی است، اما حریف شما نیز استراتژی های مربوط به خودش را دارد.

پس کسب کارت و در آمد از داخل صندوق هایتان بسیار مهم می باشد، سخاوت این جعبه ها بسیار مهم است، مخصوصا زمانی که شما کارت های کمیاب را از داخل آن ها به دست می آورید.


استفاده از کانال کلش

اگر می خواهید ببینید که بازی های سطح بالا چگونه به نظر می رسد، این بازی مجموعه ای از بازی های بازیکن های حرفه ای را در قسمتی که clash tv می نامند ارائه کرده است. این موضوع بسیار جالب است زیرا شما داخل آن می توانید کارت هایی را که هنوز در بازی کلش رویال به دست نیاورده اید را ببینید. البته شما در این ویدئوها بازیکن هایی را خواهید دید که برای بازی کردن مقدار زیادی پول خرج کرده اند تا سطح آخر همه چیز را داشته باشند.

البته این که بخواهیم به کلش رویال انتقاد کنیم انصاف نیست، زیرا این بازی واقعا سر گرم کننده است. من الان ماه ها است بدون آن که یک ریال هزینه کنم، بازی می کنم. به نظر من وقتی کارت های جدید می آید، آدم باید نگران شود زیرا کمپانی سوپرسل آن را با سایر کارت ها به تعادل نرسانده است. با توجه به این که این بازی دارای این حجم از طرفدار می باشد، باید بگویم که نیازمند گسترش بیشتر است البته این کار توسط برنامه نویسان در کلش رویال انجام می شود و روز به روز به جذابیت های این بازی افزوده می شود.


نبرد دو به دو در بازی کلش رویال

یکی دیگر از قسمت های جالب کلش رویال نبرد های دو به دو می باشد که شما می توانید با شرکت در آن ها غنائم جنگی به دست بیاورید. البته این قسمت از اولین روز انتشار کلش رویال وجود نداشت و به مرور زمان با به روز رسانی های جدید به کلش رویال اضافه شد.

موضوع آزار دهنده ای که شما در برخی از نبرد ها شاهد خواهید بود این است که یارتان حضور ندارد و شما باید به تنهایی در مقابل حریفان مقابله کنید، که این موضوع بخاطر مشکلات اینترنت پیش می آید!

حرف آخر

من همه را تشویق می کنم که این بازی را امتحان کنند. این بازی از بهترین بازی های است که برای موبایل طراحی شده. شما با بازی کلش رویال متوجه می شوید که کمپانی سوپرسل چه ترکیب فوق العاده ای از کارت ها و استراتژی ساخته است.

کم بودن زمان های نبرد باعث می شود شما در هر جا که خواستید این بازی را انجام دهید، به شما هیجان زیادی می دهد و شما به سادگی می توانید این بازی را انجام دهید. اگر سبک این بازی را دوست ندارید می توانید به سراغ محصول دیگر کمپانی سوپرسل یعنی کلش آف کلنز بروید.

منبع:

https://supercell.com/en/

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش