اولین برگزار کننده ی مجموعه مسابقات بازی های ویدیویی ایران
برای تمامی پلتفرم ها
همراه با جوایز ارزنده

IRGrand
لوگو مجموعه IRGT وبسایت IRGRAND برگزار کننده ی معتبر و رسمی بازی های آنلاین و مسابقات گیم در ایران با جوایز نقدی
۰
سبد خرید

با اسپاسنرینگ بزرگترین خودروسازی خصوصی کشور

درآمد از گیم و مسابقات بازی های pc ps4 mobile در ایران بهترین مسابقات گیم irgrand irgt پولدارترین گیمیر ها cod call of duty warzone mobile online iran pubg fortnite clash clash royale clash royal کال آف دیوتی موبایل آنلاین پابجی کلش اف کلنز کلش رویال فورتنایت فیفا ۲۱ فیفا ۲۲ fifa 2020 fifa 2021 fifa 2022 ea championship game reward

CALL OF DUTY

سری بازی‌های کالاف دیوتی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های صنعت گیم هستند که کمپانی Activision هر ساله نسخه جدیدی از آن‌ها را عرضه می‌کند. در بین بازی‌های ژانر شوتر اول شخص، سری بازی‌های کالاف دیوتی احتمالا مشهورترین آن‌هاست که توانسته است تا تاریخ آوریل ۲۰۲۱، به طور کلی نزدیک به 400 میلیون نسخه فروش داشته باشد و پس از فرانچایز‌های Mario و Tetris، در رتبه سومین فرانچایز پرفروش تاریخ قرار بگیرد.

این فرانچایز شوتر اول شخص، ضمن ارائه گیم پلی بسیار روان و شوتینگ لذت‌بخش، معمولا از گرافیک فنی عالی و عناصر روایی درگیرکننده‌ای برخوردار است و بازیکن را در دنیایی جنگ‌زده غرق می‌ کند. شاید گیم پلی بخش کمپین سری بازی‌های کالاف دیوتی آنقدر تاکتیکی و چالش‌برانگیر نباشد، اما بهرحال توانسته است تجربه فان و سرگرم‌ کننده‌ای را به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر، بخش چند نفره این فرانچایز بسیار رقابتی و سرعتی است و در سطحی حرفه‌ای در مسابقات eSports دنبال می‌شود.

با اینکه سری بازی‌های کالاف دیوتی (Call of Duty) در طی این ۲۰ سال فراز و نشیب‌های مختلفی داشته است، اما غالبا توانسته است که روند رو به رشد خود را در جذب مخاطب و افزایش درآمدهای حاصل حفظ کند. در ادامه سعی خواهیم کرد تا نگاهی مختصر بر تاریخچه سری بازی‌های کالاف دیوتی بیندازیم و نسخه‌های اصلی این فرانچایز که از سال ۲۰۰۳ تا کنون منتشر شده‌اند را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. دقت کنید که در این مقاله کالاف دیوتی، صرفا نسخه‌های اصلی فرانچایز را معرفی خواهیم کرد و کاری با نسخه‌های فرعی و نسخه‌های بازسازی شده نداریم.


Call of Duty

 

تاریخ عرضه: 29 اکتبر 2003، مصادف با 7 آبان 1382

توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward

میزان فروش: 4.5میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، N-Gage

اولین نسخه از سری کالاف دیوتی (Call of Duty)، در واقع یک بازی جدید در سبک شوتر اول شخص به حساب می‌آمد و توانست نگاه‌ مردم را به خود جلب کند. در نسخه اول کالاف دیوتی بازیکن در نقش سربازی قرار می‌گرفت که همراه با هم‌ رزمان خود در جنگ جهانی دوم، باید ماموریت‌های خود را تکمیل می‌کرد. دلیل تفاوت این بازی با سایر عناوین شوتر اول شخص (مثل مدال افتخار) نیز همین همراهی شخصیت اصلی با تعدادی هم‌رزم بود و بازیکن دیگر به تنهایی وارد قلب سپاه دشمن نمی‌شد.

در مراحل داستانی بازی کالاف دیوتی (Call of Duty)، بازیکن در نقش سه شخصیت اصلی از نیروهای متفقین قرار می‌گرفت که یکی از آن‌ها آمریکایی، دیگری بریتانیایی و سومی از نیروهای شوروی بود. همچنین این بازی با نسخه‌های بعدی سری کالاف دیوتی دو تفاوت اساسی دارد. تفاوت اول این است که سلامتی شخصیت اصلی به طور خودکار بازیابی نمی‌شود و بازیکن برای بازیابی سلامتی خود باید از جعبه‌های کمک‌های اولیه استفاده کند. تفاوت دوم این است که بازیکن می‌تواند در هر نقطه‌ای که مایل باشد، بازی را ذخیره کند و نیازی به رسیدن به چک پوینت نیست.


Call of Duty 2

 

تاریخ عرضه: 25 اکتبر 2005، مصادف با 3 آبان 1384

توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward

میزان فروش: 5.9میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360

پس از موفقیت نسخه اول، دو سال بعد شرکت Activision دنباله این بازی را با عنوان Call of Duty 2 منتشر کرد و بازیکنان را مجددا به دوران جنگ جهانی دوم بازگرداند. در بازی Call of Duty 2 ویژگی‌های جدیدی مثل بازیابی خودکار سلامتی، نشانگر پرتاب نارنجک از سوی دشمنان و بخش چندنفره آنلاین معرفی شد. بخش چندنفره این بازی شامل مدهایی مثل Team Deathmatch، Search And Destroy، Capture the Flag و Headquarters می‌شد.


Call of Duty 3

 

تاریخ عرضه: 7 نوامبر 2006، مصادف با 16 آبان 1385

توسعه دهنده: استودیو Treyarch

میزان فروش: 7.2میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PS2، Xbox 360، Xbox، PS3، Wii

برخلاف دو نسخه قبل، این بار نسخه سوم توسط استودیو Treyarch توسعه داده شد و در سال 2006 برای کنسول‌های خانگی سونی و مایکروسافت عرضه شد. بخش کمپین Call of Duty 3 همانند دو نسخه قبلی در جنگ جهانی دوم جریان داشت که دارای 14مرحله مختلف بود و بازیکنان در نقش سربازانی از کشورهای آمریکا، بریتانیا، کانادا و لهستان قرار می‌گرفتند. بخش آنلاین بازی نیز شامل مدهای مختلفی می‌شد و بازیکنان در قالب دو تیم متفقین و متحدین در مقابل هم قرار می‌گرفتند.


Call of Duty 4: Modern Warfare

 

تاریخ عرضه: 6 نوامبر 2007، مصادف با 15 آبان 1386

توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward

میزان فروش: 15.7میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360، PS3، Wii

بازی Call of Duty 4: Modern Warfare اولین نسخه از سری کالاف دیوتی بود که تم جنگ جهانی دوم نداشت و داستان آن در زمان حال روایت می‌شد. Call of Duty 4: Modern Warfare با دریافت جایزه «بهترین بازی سال ۲۰۰۷» و فروشی خیره کننده، توانست به یکی از موفق‌ترین بازی‌های شرکت Activision تبدیل شود. داستان این بازی در سال ۲۰۱۱ روایت می‌شد و پیرامون جنگ‌هایی بود که در خاورمیانه، روسیه و مناطق شرقی اروپا رخ می‌دهد. در بخش چندنفره این بازی اولین بار مکانیک «سطح بندی» بازیکنان معرفی شد و هر چقدر که سطح بازیکنان بالاتر می‌رفت، می‌توانستند سلاح‌ها و تجهیزات بهتری را آنلاک کنند.


Call of Duty: World at War

 

تاریخ عرضه: 11 نوامبر 2008، مصادف با 21 آبان 1387

توسعه دهنده: استودیو Treyarch

میزان فروش: 15.7میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360، PS3، Wii

بازی Call of Duty: World at War بار دگر بازیکنان را به دوران جنگ جهانی دوم بازگرداند و در واقع اولین نسخه از مجموعه کالاف دیوتی Black Ops قلمداد می‌شد. داستان این بازی بیشتر در جبهه‌های شرقی و اقیانوسیه نبرد مثل شوروی و ژاپن روایت می‌شد. همچنین در Call of Duty: World at War برای اولین بار بخش زامبی‌ها معرفی شد. در این بخش، بازیکنان می‌توانستند به صورت یک یا چهار نفره به مقابله با موج‌های زامبی‌ها بپردازند. ساختار بخش چندنفره نیز تقریبا مشابه با همان   Call of Duty 4: Modern Warfare بود و صرفا تغییراتی جزئی در آن ایجاد شده بود.


Call of Duty: Modern Warfare 2

 

تاریخ عرضه: 10 نوامبر 2009، مصادف با 19 آبان 1388

توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward

میزان فروش: 25میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360، PS3

به جرئت می‌توان گفت بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 بهترین نسخه در سری بازی‌های کالاف دیوتی و شاهکاری است که هیچگاه فراموش نخواهد شد. این بازی که دنباله مستقیمی بر نسخه اول Modern Warfare بود، داستان تعقیب سرکرده یک گروه تروریستی به نام ماکاروف را روایت می‌کرد. بخش چندنفره این بازی نیز با ویژگی‌ها و تغییرات کاملا جدیدی که معرفی کرد، توانست این فرانچایز را برای همیشه متحول کند. از جمله بخش فوق‌العاده Special Ops، تغییراتی در کیل استریک‌ها، پرک‌ها و شیوه دریافت XP در بازی‌های آنلاین.


Call of Duty: Black Ops

 

تاریخ عرضه: 9 نوامبر 2010، مصادف با 18 آبان 1389

توسعه دهنده: استودیو Treyarch

میزان فروش: 30.7 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360، PS3

بازی Call of Duty: Black Ops از لحاظ داستانی دنباله مستقیم بازی Call of Duty: World at War به حساب می‌آمد و داستان آن در دهه 60 میلادی، در حین دوران جنگ سرد و پیرامون شخصیت‌های الکس میسون، جیسون هادسون و ویکتور رزنوف روایت می‌شد. مراحل داستانی Call of Duty: Black Ops در کشورهای کوبا، شوروی، آمریکا، هنگ کنگ، ویتنام و لائوس جریان داشت. علاوه بر این، ضمن بازگشت بخش زامبی‌ها، بخش چندنفره بازی نیز با بهره‌گیری از ساختار موفق Modern Warfare 2 و ارتقای مکانیک‌های شخصی‌سازی آن، توانست فروش بازی را تا حد زیادی افزایش دهد.


Call of Duty: Modern Warfare 3

 

تاریخ عرضه: 8 نوامبر 2011، مصادف با 17 آبان 1390

توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward و Sledgehammer Games

میزان فروش: 30.7 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360، PS3

بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 در واقع توسط دو استودیو به طور مشترک ساخته شد و دنباله‌ای بود بر وقایع بازی Call of Duty: MW2. در این بازی شخصیت‌های اصلی (یوری، کاپیتان پرایس و کاپیتان مک تاویش) به دنبال شکار ولادمیر ماکاروف، سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی حاضر در شرق اروپا هستند. در بخش چندنفره این بازی نیز، تغییراتی نسبت به نسخه قبل ایجاد شد، از جمله جایگزینی کیل استریک‌ها با پوینت استریک‌ها. به این معنا که دیگر نیاز نبود برای دریافت قابلیت‌های ویژه تعداد مشخصی دشمن را بکشید، بلکه باید به امتیاز معینی دست پیدا می‌کردید.


Call of Duty: Black Ops II

 

تاریخ عرضه: 12 نوامبر 2012، مصادف با 22 آبان 1391

توسعه دهنده: استودیو Treyarch

میزان فروش: 31 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360، PS3

 Black Ops 2 از لحاظ داستانی دنباله‌ای بود بر نسخه اول Black Ops. داستان این بازی در دو خط زمانی دهه ۸۰ میلادی و سال 2025 روایت می‌شد. در دهه ۸۰ با دو شخصیت میسون و وودز و در سال 2025 نیز با پسر میسون، یعنی دیوید بازی را پیش می‌بردیم و هدف نهایی نیز این بود که نقش منفی داستان یعنی رائول مندز را دستگیر کنیم. همچنین برای اولین بار در تاریخ سری بازی‌های کالاف دیوتی، در بخش داستانی Black Ops 2، بازیکن می‌توانست مسیر داستان را بنا بر سلیقه خود تغییر دهد.


Call of Duty: Ghosts

 

تاریخ عرضه: 5 نوامبر 2013، مصادف با 14 آبان 1392

توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward و Neversoft و Raven Software

میزان فروش: 29 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360، PS3، PS4، Xbox One و Wii U

بازی Call of Duty: Ghosts گرچه توانست فروش خیلی خوبی داشته باشد، اما از لحاظ کیفی و محتوایی نتوانست آن طور که انتظار می‌رود ظاهر شود و نمرات متوسطی از سوی منتقدین و کاربران دریافت کرد. داستان این بازی کالاف دیوتی در زمان حال (مدرن) روایت می‌شود و پیرامون شخصیتی به نام لوگان واکر است که قصد دارد همراه با جوخه خود، به مقابله با نیروهای منفعت طلب حاضر در امریکای جنوبی بپردازد و بحران انرژی را پایان دهد. همچنین در بازی Call of Duty: Ghosts می‌توانیم برای اولین بار کنترل یک سگ را به دست می‌گیریم و دشمنان را بکشیم!


Call of Duty: Advanced Warfare

 

تاریخ عرضه: 3 نوامبر 2014، مصادف با 12 آبان 1393

توسعه دهنده: استودیو Sledgehammer Games و High Moon

میزان فروش: 21.7 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360، PS3، PS4، Xbox One

یازدهمین نسخه از سری بازی‌های کالاف دیوتی یعنی عنوان Advanced Warfare، رویکرد متفاوتی را نسبت به نسخه‌های قبلی در پیش گرفت و علاوه بر اینکه داستان بازی در آینده‌ای دور روایت می‌شود (سال 2050)، برای اولین بار مکانیک‌های گیم پلی جدیدی در بخش اسلحه‌ها و شیوه حرکت بازیکن (Advanced Movement) نیز معرفی شد. به این شکل که بازیکنان با استفاده از تجهیزاتی به نام Exo می‌توانستند دویدن خود را بوست کنند، جهش کنند و یا تا ارتفاع زیادی پرش کنند. در بخش چندنفره نیز تغییراتی در پرک‌ها و شخصی‌سازی ایجاد شده بود.


Call of Duty: Black Ops III

 

تاریخ عرضه: 6 نوامبر 2015، مصادف با 15 آبان 1394

توسعه دهنده: استودیو Treyarch و Beenox

میزان فروش: 26.7 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، Xbox 360، PS3، PS4، Xbox One

داستان بازی Call of Duty: Black Ops 3 نیز همانند Advanced Warfare در آینده دور (2065) روایت می‌شد و از ویژگی‌های Advanced Movement مثل بوست کردن برخوردار بود. همچنین بازیکنان می‌توانستند مراحل داستانی بازی که بازتر و بزرگ‌تر بودند را به طور ۴ نفره تکمیل کنند. در بخش چندنفره نیز، ضمن بهره‌مندی از ویژگی‌های پیشرفته حرکتی مثل دویدن روی دیوار و اسلاید کردن، برای اولین بار بخش Specialists معرفی شد که بازیکنان می‌توانستند کاراکتر منحصر بفرد خود را انتخاب کنند.


Call of Duty: Infinite Warfare

 

تاریخ عرضه: 4 نوامبر 2016، مصادف با 14 آبان 1395

توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward با همکاری استودیوهای دیگر

میزان فروش: 13.6میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، PS4، Xbox One

Warfare سیزدهمین نسخه از سری بازی‌های کالاف دیوتی بود که همانند Black Ops 3 و Advanced Warfare در آینده روایت می‌شد و از مکانیک‌های حرکتی پیشرفته برخوردار بود. با اینحال، Infinite Warfare کمترین محبوبیت را در سری بازی‌های کالاف دیوتی داشت و گرچه توانست بیش از 13 میلیون نسخه فروش داشته باشد، اما این رقم بسیار کمتر از حد انتظار شرکت Activision بود. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت که در ساخت نسخه‌هایی که در آینده روایت دارند، تجدید نظر کند.


Call of Duty: WWII

 

تاریخ عرضه: 3 نوامبر 2017، مصادف با 12 آبان 1396

توسعه دهنده: استودیو Sledgehammer

میزان فروش: 20 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، PS4، Xbox One

پس از عدم موفقیت Infinite Warfare، شرکت Activision به انتقادات طرفداران در مورد بازی‌هایی که در آینده روایت می‌شدند گوش کرد و با عرضه Call of Duty: WWII همانند نسخه‌های کلاسیک مجددا ما را به دوران جنگ جهانی دوم بازگرداند. به همین دلیل ویژگی Advanced Movement به طور کلی از بازی حذف شد و شیوه حرکت و مکانیک‌های گیم پلی نیز ساده‌تر شدند. همچنین همانند اولین نسخه از این فرانچایز، امکان بازیابی خودکار سلامتی وجود نداشت و بازیکنان باید از Health Pack برای بازیابی سلامتی استفاده می‌کردند.


 

Call of Duty: Black Ops 4

 

تاریخ عرضه: 12 اکتبر 2018، مصادف با 20 مهر 1397

توسعه دهنده: استودیو Treyarch

میزان فروش: 14 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، PS4، Xbox One

Call of Duty: Black Ops 4 اولین نسخه در سری بازی‌های کالاف دیوتی  است که فاقد بخش داستانی بود و فقط شامل بخش‌های چندنفره، زامبی و بتل رویال می‌شد. نداشتن بخش داستانی از یک سو و تم Futuristic از سوی دیگر،  باعث شد این بازی نیز همانند Infinite Warfare فروش به مراتب کمتری داشته باشد. با این حال بخش چندنفره و زامبی Black Ops 4 مکانیک‌ها و محتوای سرگرم‌کننده‌ای داشتند و با ایجاد تغییراتی در بخش Specialists و بازیابی سلامتی به طور دستی، توانست نظر برخی از طرفداران را به خود جلب کند.


 

Call of Duty: Modern Warfare

 

تاریخ عرضه: ۲۵ اکتبر ۲۰۱۹، مصادف با ۳ آبان ۱۳۹۸

توسعه دهنده: استودیو Infinity Ward و Raven Software

میزان فروش: 30 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، PS4، Xbox One

پس از هفت سال، بالاخره با عرضه عنوان کالاف دیوتی مدرن وار فِیر Call of Duty: Modern Warfare، این سری مجددا به زمان حال بازگشت و توانست خونی تازه به رگ‌های خشکیده این فرنچایز تزریق کند. این بازی یکی از پرفروش‌ترین نسخه‌های سری کالاف دیوتی است و بیش از ۳۰ میلیون بازیکن به تجربه آن پرداختند. داستان Modern Warfare پیرامون جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه و تلاش روسیه برای بهره‌وری از این جنگ‌ها روایت دارد.

گیمپلی بازی کالاف دیوتی Modern Warfare نسبت به نسخه‌های قبلی به شدت واقع‌گرایانه‌تر و تا حدی تاکتیکی‌تر شده است و برای اولین بار در سری بازی‌های کالاف دیوتی، شاهد استفاده از مکانیک کاورگیری هستیم. همین ویژگی‌های مثبت گیمپلی و بهبودهای گسترده در بخش چندنفره، این بازی را به یکی از محبوب‌ترین نسخه‌ها در سری تبدیل کرده است. علاوه بر این، بازی بتل رویال Warzone که از محبوب‌ترین عناوین بتل رویال صنعت گیم است نیز همراه با کالاف دیوتی Modern Warfare عرضه شد و تا به الان بیش از ۱۰۰ میلیون بازیکن به تجربه آن پرداخته‌اند.


Call of Duty: Black Ops Cold War

 

تاریخ عرضه: ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰، مصادف با ۲۳ آبان ۱۳۹۹

توسعه دهنده: استودیو Treyarch با همکاری استودیوهای دیگر

میزان فروش: 30 میلیون نسخه

پلتفرم‌ها: PC، PS4، Xbox One، Xbox Series X/S و PS5

این بازی که از لحاظ داستانی دنباله مستقیمی بر بازی کالاف دیوتی Black Ops 1 است، در  اوایل دهه هشتاد میلادی و دوران جنگ سرد بین شرق و غرب روایت دارد. در این بازی همچنین شاهد بازگشت شخصیت‌هایی مثل فرانک وودز، الکس میسون و جیسون هادسون هستیم. همانند کالاف دیوتی Modern Warfare این بازی نیز از گیمپلی نسبتا واقع‌گرایانه‌ای برخوردار است و بیشتر حس و حال یک شوتر نظامی کلاسیک را دارد. کالاف دیوتی بلک اپس کلد وار Call of Duty: Black Ops Cold War از ویژگی‌های نسل نهمی کنسول‌های PS5 و Xbox Series X نیز مثل رزولوشن 4K، نرخ فریم ۱۲۰ و قابلیت‌های دسته دوالسنس بهره برده است و جلوه‌های بصری زیبایی را ارائه می‌دهد.


Call of Duty: Vanguard

 

تاریخ عرضه: ۵ نوامبر ۲۰۲۱، مصادف با ۱۴ آبان ۱۴۰۰

توسعه دهنده: استودیو Sledgehammer Games با همکاری استودیوهای دیگر

پلتفرم‌ها: PC، PS4، Xbox One، Xbox Series X/S و PS5

Activision با بازی کالاف دیوتی ونگارد Call of Duty: Vanguard مجددا ما را به دوران تاریک جنگ جهانی دوم بازگردانده است. اما این بار رویکردی جدید در داستانگویی اتخاذ شده است و بازیکن کنترل ۴ شخصیت از جبهه‌های مختلف نبرد را بر عهده می‌گیرد که هر کدام ویژگی‌های داستانی و گیمپلی منحصربفرد خود را دارند. گرچه داستان کالاف دیوتی ونگارد Vanguard از لحاظ تاریخی دقیق نیست، اما گفته شده که از سرگذشت شخصیت‌های واقعی در زمان جنگ جهانی دوم الهام‌گیری شده است. گرافیک این بازی نیز به لطف استفاده از انجین بازی Modern Warfare و بهره‌مندی از ویژگی‌های نسل نهمی، حسی بشدت واقع‌گرایانه دارد.

مکانیک‌های گیمپلی بازی کالاف دیوتی ونگارد Call of Duty: Vanguard نسبت به نسخه‌های قبلی تا حد زیادی بهبود پیدا کرده؛ مثلا تیراندازی حس سنگین‌تر و واقعی‌تری می‌دهد و تخریب‌پذیری آبجکت‌ها بهتر صورت می‌گیرد. همچنین، این بازی نسبت به قبل تاکتیکی‌تر شده است و بازیکنان باید با هوشمندی دشمنان را از میان بردارند. بخش چندنفره بازی نیز شامل مدهای جدیدی مثل Champion Hill می‌شود که در واقع ترکیبی از Gunfight و بتل رویال است. کالاف دیوتی Vanguard شامل بخش زامبی نیز می‌شود که استودیو Treyarch آن را توسعه داده است.

منبع:

https://www.activision.com/

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش